BIZNES

Przygotowywanie sprzętu do ponownej działalności biznesowej

0

Jeżeli powrót do biznesowej normalności po pandemii Covid-19 ma być udany, to pracownicy świadczący usługi w pierwszej linii w terenie potrzebują sprzętu oraz rozwiązań klasy korporacyjnej.

Wiele krajów na świecie zbliża się obecnie do końca lockdownu oraz do otwarcia kolejnych obiektów użyteczności publicznej, a to oznacza, że biznes musi posiadać opracowany plan powrotu do działalności. W poszczególnych branżach wyzwania będą różne – wiele organizacji będzie zmuszonych do przygotowania nowych rozwiązań, np. spełniających wymogi dystansu społecznego. Inne natomiast zmagać się będą z nadzwyczaj wysokim popytem. Będzie tak z pewnością w branży usług użyteczności publicznej, tj. wśród dostawców wody, gazu, elektryczności oraz usług telekomunikacyjnych. Sam fakt ponownego otwarcia biur, sklepów, warsztatów czy innych obiektów nie oznacza, że powrót do działalności dla wielu podmiotów przebiegnie bezproblemowo.

Po kilku miesiącach zawieszenia działalności, wynikającego z restrykcji, firmy mogą znacznie częściej napotykać nieoczekiwane problemy wynikające z długotrwałej przerwy w korzystaniu z mediów. Prawdopodobnie nie zostały przeprowadzone odczyty liczników, a także okresowe przeglądy, które w normalnej sytuacji mogły ujawnić ewentualne awarie lub defekty już wiosną ze względu na zaistniałą sytuację właściciele firm dowiedzą się o nich dopiero latem. Obiekty i lokale zostały zamknięte nagle i na dłuższy czas, stąd możliwe jest wystąpienie różnych niepożądanych zdarzeń typu wycieki, stłuczenia, szkody wyrządzone przez gryzonie, zalania czy pożary. O części z nich właściciele mogą nic jeszcze nie wiedzieć. Z tego powodu fachowcy zajmujący się konserwacją i naprawami mogą spodziewać się zalewu pilnych zleceń, z którymi będą musieli się zmierzyć przy jednoczesnych niedoborach kadrowych spowodowanych pandemią wirusa.

Najlepszy sposób na przywrócenie normalnej działalności

Powrót do optymalnej wydajności pracy wymagać będzie znaczących wysiłków logistycznych. Sukces zależeć będzie, przynajmniej częściowo, od posiadanych narzędzi: począwszy od osobistych zestawów narzędzi, na ich pojazdach czy urządzeniach mobilnych skończywszy. Przy wyborze komputerów mobilnych, odpowiednich dla pracowników wykonujących zadania w terenie, pod uwagę należy wziąć kilka kluczowych aspektów.

Przede wszystkim liczy się solidność. We wpisie na blogu Forrester przeczytać możemy następujący wniosek: „Teraz, gdy wszyscy starają się przetrwać obecną zawieruchę, należy zwrócić szczególną uwagę na niezawodne technologie”. Nieodpowiednie technologie oznaczają źle wydane pieniądze oraz stracony czas. Wyniki badania VDC ( Enterprise Mobility & the Connected Worker Report) wskazują, iż awaria pojedynczego urządzenia mobilnego używanego przez pracowników w terenie prowadzi do zatrzymania usług na średnio ok. 100 minut. Gdy dodamy do tego koszt zarówno pracy pracownika jak i kwotę utraconych dochodów, uzyskamy prawdziwą wartość jaką reprezentuje godny zaufania sprzęt. Koszt urządzeń klasy korporacyjnej używanych do zadań specjalnych, takich jak tablety o wzmocnionej konstrukcji, zwraca się w ciągu kilku tygodni. Zatrzymanie usług ma również wpływ na poziom satysfakcji klientów. Tablety muszą działać bezawaryjnie przez długi czas, w najtrudniejszych sytuacjach, wytrzymując upadki, wstrząsy oraz niesprzyjające warunki otoczenia. W takich okolicznościach najłatwiej jest wybrać urządzenia o wzmocnionej konstrukcji.

Często spotykanym nieporozumieniem jest stawianie znaku równości pomiędzy urządzeniami o wzmocnionej konstrukcji a sprzętem wyposażonym w silikonowe etui. Nie chodzi tu tylko o jeden parametr odporności, np. wytrzymałość na upadki czy też stopień ochrony IP. Prawdziwie wzmocnione tablety są specjalnie, od podstaw zaprojektowane w taki sposób, aby wytrzymać ekstremalne warunki. Na ekstremalne warunki składa się wiele szkodliwych czynników, takich jak uderzenia, wilgoć, wibracje, kurz, niesprzyjająca temperatura, nagłe skoki temperatur, konieczność długiej pracy na baterii oraz inne parametry.

W takiej dynamicznej sytuacji należy brać pod uwagę całkowity koszt posiadania urządzenia. Ze względu na przedłużającą się niepewność co do sytuacji gospodarczej, decyzje o charakterze inwestycyjnym należy podejmować ze szczególną rozwagą. Według raportu ze wspomnianego już wyżej badania VDC Research, urządzenia o standardowej konstrukcji ulegają awariom trzy razy częściej niż sprzęt od podstaw zaprojektowany do zadań specjalnych. Pomimo niższej początkowej ceny zakupu, całkowity koszt posiadania (TCO) urządzeń standardowych jest dwukrotnie wyższy niż w przypadku sprzętu o wzmocnionej konstrukcji. Awarie baterii oraz problemy z łącznością mogą ten koszt jeszcze podwyższyć. Rosnąca popularność wzmocnionych konstrukcji napawa optymizmem. Według badania przeprowadzonego przez firmę Zebra (The Future of Field Operations: A Look at the Energy and Utilities Sector through 2025) blisko 50 proc. dostawców energii oraz innych mediów wykorzystuje wzmocnione tablety, a prognozy wskazują, iż odsetek ten w przyszłym roku wzrośnie do 80 proc.. W branży usług telekomunikacyjnych oraz technicznych, 76 proc. respondentów badania stwierdziło, że strategie działań terenowych ich organizacji skupiają się obecnie nie na komputerach stacjonarnych a na urządzeniach mobilnych.

Zróżnicowana wielkość urządzeń

Każda firma posiadająca pracowników w pierwszej linii w terenie musi wyposażyć ich w tablety oraz niezbędne oprogramowanie. Różne zawody i stanowiska wymagają różnych konfiguracji, a czasem nawet zupełnie odmiennych urządzeń. Jeżeli praca w terenie polega głównie na spisywaniu odczytów z liczników bądź innych urządzeń, wtedy najlepszy może okazać się mały, poręczny tablet. Jeśli pracownik ma za zadanie sporządzać pisemne raporty, wtedy stosowniejszy może okazać się tablet o innej budowie, np. model 2w1 z klawiaturą stałą lub odłączaną.

Specyfika pracy niektórych osób wymaga dobrej widoczności na ekranie w pełnym słońcu. Jest tak w przypadku pracowników zakładów energetycznych, którzy muszą posługiwać się schematami instalacji elektrycznej. W innych zawodach priorytetem mogą być inne funkcje, jak np. czytnik kodów kreskowych, czytnik kart stykowych lub bateria o zwiększonej pojemności. Czasem o wyborze tabletu z określonym systemem operacyjnym – Android lub Windows – decyduje rodzaj wykorzystywanego oprogramowania. Specyfika pracy może także decydować o rozmiarze wyświetlacza. Przykładowo, ekrany w urządzeniach montowanych w specjalnych uchwytach są zwykle większe niż w przypadku urządzeń stricte przenośnych. Zarówno prywatni jak i państwowi dostawcy mediów powinni starać się nawiązywać współpracę z dostawcami, którzy są w stanie spełnić szeroki wachlarz potrzeb, a nie tylko wybrane z nich.

Przygotowanie i przeprowadzenie udanego powrotu do normalnej działalności stanowić będzie poważne wyzwanie. W takiej sytuacji, najlepsze co mogą zrobić zarządy firm oraz ich działy IT to zapewnić najlepsze wsparcie i obsługę jaka jest obecnie dostępna.

Czym jest prywatne ubezpieczenie od raka?

Previous article

Na czym polega recykling urządzeń elektronicznych?

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

More in BIZNES